Корекційно-відновлювальний процес закладу спрямований на підготовку розумово відсталої дитини до самостійного життя і здійснюється у відповідності із затвердженими планами і програмами, широким використанням специфічних методів корекційної, фронтальної та індивідуальної роботи.

Кожен урок у школі-інтернаті спрямований не лише на формування необхідних знань, умінь та навичок учнів, а й на корекцію вад розвитку дитини. Враховуючи індивідуальні особливості окремої дитини та класу взагалі, педагоги планують корекційну роботу, спрямовану на формування способів мислення, різноманітних засобів запам’ятовування, порівняння, виділення головного.

Наповнюваність класів до 12 учнів дає можливість здійснювати індивідуальний підхід до учнів, а сприятливий шкільний клімат робить життя вихованців цікавим, насиченим та змістовним.

Крім основних предметів у навчальні плани школи включені корекційно-розвиткові заняття, зміст яких спрямований на розв’язання специфічних завдань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів і реалізується через навчальні предмети: розвиток мовлення, соціально-побутове орієнтування, лікувальна фізкультура, ритміка. Викладанню цих предметів приділяється багато уваги, адже саме вони допомагають дитині пізнати світ, саме вони вносять корективи в їх знання про оточуюче середовище.

Логопедична робота у закладі спрямована на корекційно-виховну роботу з усунення або зменшення мовленнєвого дефекту, розвиток зв’язного мовлення, пристосування дітей з вадами мовлення до шкільної програми, адаптацію дітей з особливими освітніми потребами у середовище дітей з мовленнєвою нормою.

На цих заняттях проводиться робота, направлена на розвиток правильного мовленнєвого дихання, фонематичного слуху, розвиток артикуляційної та дрібної моторики.

Подолання мовленнєвих вад забезпечується поєднанням фронтальних та індивідуальних занять з учнями, під час яких здійснюється навчально-корекційна робота.

Вся робота будується з урахуванням індивідуального розвитку кожної дитини відповідно до режимних моментів школи-інтернату.

Вчителі-дефектологи використовують сучасні, ефективні засоби активізації розвитку мови з використанням новітніх технологій.   У роботі з дітьми-логопатами застосовують різні дидактичні ігри, роздатковий матеріал, логопедичне лото, розвивальні таблиці. Всі вправи будують в ігровій формі, де створюється проблемна ситуація, вирішення якої проводиться доступними дитині засобами і можливостями.

Спеціальні корекційні заняття з соціально-побутового орієнтування спрямовані на практичну підготовку дітей до самостійного життя і праці, на формування у них знань і вмінь, що сприяють соціальній адаптації, на підвищення рівня загального розвитку учнів.

На заняттях з соціально-побутової орієнтації формуються практичні навички, що дають можливість виконувати різні дії. Вчитель формує у дітей уявлення про оточуючі предмети у побуті, їх призначення і можливості використання, уявлення про основні види побутової та професійної праці.

Основними формами і методами навчання з даного предмету є практичні роботи, сюжетно-рольові ігри, екскурсії, бесіди, перегляд діафільмів та слайдів, використання демонстраційного матеріалу.

Заняття з соціально-побутового орієнтування проводяться у спеціальному кабінеті, в якому відведене місце для навчальних занять і для обладнання, що забезпечує в повному об’ємі всі види практичних робіт, передбачених програмою.

Проведення занять з лікувальної фізкультури у школі-інтернаті спрямовані на зміцнення здоров`я дітей, сприяють їх загальному фізичному розвитку та корекції недоліків.

Характерною особливістю учнів школи-інтернату є різноманітні порушення їхнього психічного та фізичного розвитку. У школі багато учнів мають порушення серцево-судинної, дихальної системи, вади зору, сколіоз грудного відділу хребта, плоскостопість, деформацію грудної клітки, порушення осанки, вроджена патологія головного мозку.

Уроки лікувальної фізкультури у школі розподіляються за групами, тому для однієї групи дітей вправи є лікувальними, а для другої - профілактичними.

Намагаючись розширити сферу позитивного впливу на дітей, на уроках лікувальної фізкультури лікар-терапевт використовує різноманітні види вправ:

корекційні;

дихальні;

осаночні;

релаксаційні;

загальнозміцнюючі.

Викладання ритміки в школі-інтернаті зумовлене необхідністю здійснення корекції недоліків психічного та фізичного розвитку розумово відсталих дітей.

Змістом роботи на уроках ритміки є музично-ритмічна діяльність дітей. Вони вчаться слухати музику, виконувати під музику різноманітні рухи, співати, танцювати, грати на найпростіших музичних інструментах.

Заняття ритмікою ефективні для виховання позитивних якостей особистості. Виконуючи вправи на просторові шикування, розучуючи парні танки, рухаючись у хороводі, діти набувають навичок організованих колективних дій, дисциплінованості, вчаться ввічливо поводитися один з одним.

Уроки проводяться у просторій кімнаті, обладнаній всім необхідним інвентарем: музичний інструмент для вчителя, музичний центр, предмети для виконання вправ (прапорці, стрічки, обручі, скакалки, гімнастичні палиці), дитячі музичні інструменти.