Поради вчителям
- Зосередьте увагу на сильних сторонах учня і спирайтеся на них у процесі навчання. Водночас, будьте готові, що доведеться поступово заповнювати прогалини у знаннях, вміннях і навичках учня.
- Подавайте зміст навчального матеріалу невеликими частинами, використовуючи мультисенсорний підхід (слуховий, візуальний, маніпуляційний). Якомога більше повторюйте та закріплюйте вивчене.
- Заохочуйте учня, підтримуйте позитивну мотивацію навчання.
- Дещо сповільніть темп навчання, зважаючи на знижені психічну витривалість і розумову працездатність учня. Будьте терплячими, якщо учневі необхідно пояснити чи показати щось багаторазово.
- Розчленовуйте завдання на окремі невеликі частини. Якщо необхідно - складайте письмовий алгоритм поетапного виконання завдання. Усні інструкції давайте по одній, доки учень не навчиться утримувати у пам'яті одразу кілька.
- Практикуйте прикладне застосування набутих учнем знань.
- Спільно з учнем покроково аналізуйте виконання завдання.
- Урізноманітнюйте навчальну діяльність, однак, забезпечуйте плавний перехід від одних видів діяльності до інших.
- Завдання мають відповідати можливостям учнів та виключати відчуття стійких невдач.
- Надавайте учням достатньо часу для виконання завдання та практичного застосування нових умінь і навичок, водночас, надто тривале виконання однієї вправи може стомити його.
Попередження емоційного вигорання
Метод зняття головного болю нервового походження
«Масаж/самомасаж» голови
Опис: На фоні музики для масажу, зайняти зручну позу сидячи, лікті можна обперти в опору.
Рухи здійснюються пальцями обох рук, за трьома меридіанами. У послідовності: перший меридіан (на рівні двох виступів на основі черепа) – 5 разів, 2-й меридіан (виступи потиличної кістки) – п’ять разів, 3-й меридіан (виступи тім’яної кістки) - п’ять разів.
- Поглажування. Рух пальців від основи черепа до меридіана і вниз по боках голови. 5 повторів (повторити по кожному меридіану)
- Зміщення. Поглажувальним рухом (розставивши пальці) піднятися до меридіана, зафіксуватися на основі волосся, змістити вниз шкірний покрив (1-1,5 см) на 2-3 секунди. Відпустити, спуститися вниз до основи черепу, по боках голови. 5 повторів. (повторити по кожному меридіану)
- Поглажування . (повторити по кожному меридіану)
- Спіралевидне розминання. Поглажувальним рухом (розставивши пальці) піднятися до меридіана, зафіксуватися на основі волосся,зробити 10 концентричних кіл в бік мізинця. 5 повторів. (повторити по кожному меридіану)
- Поглажування. (повторити по кожному меридіану)
- Прямолінійне поглажування лобної долі з фіксацією. 7 разів в кожен бік від виска до виска.
- Перпендикулярне поглажування лобної долі від перенісся до волосяного покриву, рука за рукою, розходження до висків. 7 разів в кожен бік.
- 10 концентричних кіл (пальцями) в бік мізинця на висках.
- 10 концентричних рухів в бік мізинця біля основи вуха.
- Одноразовий нажин по центральному меридіану голови подушечками пальців (4 точки). Від тім’яної зони до потиличної.
Учителю на замітку
- Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).
- Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).
- Кожен учень - особистість, яка має свої здібності та інтереси. Зацікавлюйте і спонукайте, але не нав'язуйте.
- Якщо з'явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам, або порахуй до десяти. Не приймай поспішних рішень.
- Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "Добрий день", теж можна виховувати і піднімати собі настрій.
- Учитель повинний бути завжди у формі, завжди підтягнутим, завжди в гарному настрою. Користуйтеся правилом Д.Карнегі: "Якщо хочеш бути щасливим – будь ним".
- Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати. Пам”ятайте: думати – ваш головний обов”язок.
- Хваліть себе самого тричі на день: уранці, удень і ввечері. Застосовуйте таку магічну формулу самонавіювання: "Я геніальний, найкращий педагог. Усім педагогам педагог, мене діти слухаються, мене батьки поважають, мене адміністрація любить, а як я сам себе люблю, цього і не висловити".